Blog za sve one koji ponekad kuvaju "srcem"!

Ja nisam profesionalna kuvarica ali ponekad volim da kuvam i pravim slatkiše. Ovde delim sa vama neke moje uspele pokušaje.

Creative Commons лиценца
Ово дело је лиценцирано под условима лиценцеCreative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија.

недеља, 22. мај 2011.

Domaća gibanica.

Domaća gibanica

Ovo je gibanica kakvu je nekada pravila moja baka Todora. Kore se razvlače oklagijom (to sam naučila od tetke Ranke) a ukus da vam ne pričam...
Potrebno je za testo:
  • 800gr brašna (600 gr za testo i još oko 200 za razvlačenje) .
  • 300 gr vode -(da testo bude malo tvrđe nego za hleb)
  • 2 kašičice soli
za fil
  • 400 gr sira 
  • 5-6 jaja
  • i ulje za premazivanje
Postupak je sledeći. Zamesiti testo od brašna soli i vode i podeliti na jufkice veličine loptice za tenis.

Svaku jufku pre razvlačenja podeliti na pola, malo rastanjiti pa jednu premazati uljem

  a  odozgo zalepiti drugu jufku.
Posoliti dosta brašna i rastanjiti što više možete.
Potrebno je da se dosta posipa brašnom da se nebi lepilo testo.

Kad bude otprilike veličine većeg tanjira namotati na oklagiju i polako pritiskajući od sredine prema krajevima razvlačiti koru.

Oklagiju pomerati napred-nazad 2-3 puta pa razmotati i ponovo posoliti brašno. Kad bude dovoljno razvučena - otprilike prečnika oko 30-35 cm ili veličine oklagije onda premazati malo uljem

pa staviti fil .

Mota se tako što se skupe suprotni krajevi prema sredini pa se onda poklopi slobodnim krajevima i prevrne se naopako pre stavljanja u tepsiju.





Odozgo staviti po malo fila i peći oko pola sata na 180stepeni. Prijartno!

I naravno nisam stigla da je slikam celu pečenu - već su je raskomadali :-)))

4 коментара:

  1. Ovako je pravila i moja baka,a i ova baba sad pravi svojim unucuma,koji su vise kod nje nego kuci,mozda zbog gubanice,haha

    ОдговориИзбриши
  2. Predivno,jako mi se svida!!!!
    Prvi puta ovako vidim da se pravi gibanica !!!BRavo!!!!:)

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala Mirjana. Probaj, vrlo je ukusna kad se ovako pravi.

    ОдговориИзбриши
  4. Jaaaako mi se dopada gibanica, vrlo interesantno je složena, bravo Veco :)

    ОдговориИзбриши

Blog otvorenog ♥