Blog za sve one koji ponekad kuvaju "srcem"!

Ja nisam profesionalna kuvarica ali ponekad volim da kuvam i pravim slatkiše. Ovde delim sa vama neke moje uspele pokušaje.

Creative Commons лиценца
Ово дело је лиценцирано под условима лиценцеCreative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија.

уторак, 04. септембар 2012.

Džem od šljiva - bez mešanja (iz rerne).




Evo mog recepta za džem. Otkad sam saznala za ovo pečenje u rerni skratilo mi je dosta muka sa džemom oko mešanja i prskanja itd.
Potrebna vam je samo što dublja šerpa da nebiste isprskali rernu. Ja imam onu duboku metalčevu od 10 lit i stvarno je za to odlična. U njoj kuvam 5 kg šljiva.  Dakle šljive prvo operite i očistite od koštica.

 A zatim ja sam moje samljela u secku samo nekoliko seekundi i brzo ide. Treba da budu 5 kg očišćenih šljiva i u to ide 3 kg šećera (odn 600 gr na 1 kg) mada može i manje jer zavisi koliko su šljive slatke.

Samlevene šljive pospite šećerom promešajte i stavite u rernu na 200 stepeni  oko 1/2 do 2 sata. Treba da uvri oko dva prsta-da se smanji.

Onda izvadite džem i dobro izmešajte pa sipajte 1 kašiku rum ekstrata i izmešajte. Za to vreme tegle stavite u toplu rernu da se zagreju i u vruće tegle sipati vruć džem. Zatvoriti odmah i ostaviti da se postepeno ohlade. Ovakav džem može dugo da traje. Uživajte zimus u njemu!

1 коментар:

  1. Veco, lep ti je džem, mislim da je mnogo praktičnije spremati ga, tj. peći u rerni nego na šporetu, jer nije potrebno mešanje. Ja sam jednu turu kuvala sa šećerom na šporetu a jednu manju količinu(kako si već videla kod mene) bez imalo šećera. Taj ću ja više jesti...

    ОдговориИзбриши

Blog otvorenog ♥