Kako napraviti sir.

Mladi sir
 Evo kako ja pravim sir. A to sam naučila silom prilika jer mi je trebao mladi sir a  i surutka  a na pijaci se teško nabavlja. Prvo za oko 1 kg sira je potrebno  5 litara mleka i jedna supena kašika maje (to je sredstvo za potsirivanje a ima ga u marketima). Mleko (najbolje domaće ako ima - nekuvano) zagrejati do otprilike 37-38 stepeni i onda u to dodati maju jednu kašiku i promešati.


Ostaviti tako da stoji sat vremena. Onda kada se zgusti kao kiselo mleko iseći ga nožem na kocke i ostaviti još 15 min.


Zatim uzeti jednu krpu za ceđenje- najbolje deblju gazu i vezati čvorove na krajeve pa namaknuti na oklagiju. U tu gazu sipati smesu koja se zgustila i ostaviti tako da se cedi oko 4-5 sati . Ispod staviti posudu u koju se cedi surutka.



Kad prestane da kaplje onda sa gazom staviti u rešetku i pritisnuti nečim da se još iscedi oko 1-2 sata.


Onda otvoriti posoliti odozgo i preručiti najbolje u neku tepsiju manjeg obim pa posoliti i odozgo i poklopiti tanjirom i ponovo pritisnuti da se još iscedi. Kad odstoji tako preko noći ujutru ocediti surutku i iseći sir na felije.  Probajte nije teško!

Коментари

  1. Анониман21.11.11. 22:07

    Hvala ti, pokusacu i ja da napravim :)

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман9.2.12. 13:02

    savrseno
    hvala ti mnogo ja vec pravim drugi put al je lepo videti ovaj postupak
    svaka cast

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман11.2.12. 05:04

    ja sam sinoc pravio ali mi nije uspelo nisam imao maju pa sam stavio limuntus i dobio izvarednog jogurta ali pokusacu opet kad nadjem maju ovde kod nas u makedoniji se nema gde kupit ali poyrudicuse da nacem pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa nemože sir sa limontusom mora maja. :)Nemogu da verujem da nema u makedoniji maja? Ako mogu da pomognem javi se možda da pošaljem odavde ima i u plastičnim flašicama.

      Избриши
    2. Анониман3.6.12. 01:50

      Dali moze da se koristi jogurt umjesto maje ili alkoholno sirce?
      Jabih zelio da napravim primorski sir?
      Davor

      Избриши
    3. Анониман27.11.13. 12:23

      Moze sirce.ali sirce se sipa u mleko kad pocne da vri i sir odmah bude tvrd zato mora brzo da se radi.ide 3 male rakiske casice sirceta na 10litara mleka

      Избриши
  4. Анониман22.5.12. 04:51

    umjesto maje staviti se moze dvije kasike jogurta,samo je malo duzi postupak da se odvoji surutka od sira.pokusajte,meni je uspjelo.

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман15.12.12. 18:26

    Veeeliko hvala- pravim ga sama onako otprilike- jedino maja je na meru.
    Recept je perfektan i jasan.
    Milica

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Milice baš mi je drago što ti je uspelo mi u kući obožavamo ukus ovog mladog domaćeg sira :)Ne pravim ga često samo kad dođem do dobrog domaćeg mleka.

      Избриши
  6. Super ste , ja pravim i od kupljenog mleka (kravica 2,8 ml. masti i umesto maje stavljam jogurt. Jeste duze vreme pripreme, ukus je jos prirodniji. Ako ne stavite sol, moze za kolace. Darinka

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман18.11.13. 09:58

    A koliko ti je ostalo surutke od tih 5 litara mleka.. jel ima bar 1l?
    Inace ja sam juce pravila sir fenomenalno ispadne, al mi je problem sto sam prosula surutku a moj muz to obozava da pije.

    ОдговориИзбриши
  8. A može li surutka da se sipa umesto maje?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam probala, ali mislim da neće baš dobro da se usiri sa surutkom.

      Избриши
  9. A može li surutka da se sipa umesto maje, mislim da je moja baka tako nekad pravila sir?

    ОдговориИзбриши
  10. Анониман7.9.14. 01:54

    hvala puno na receptu sir je odlicno uradjen,samo da pitam jel dobro piti siritku posto se mjesa sa majom? hvala
    braco

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Izvini Braco što kasnim sa odgovorom, ali nisam stigla do sada. Naravno da je dobro piti surutku, maja se stavlja uvek kod podsirivanja. Pozz :)

      Избриши
  11. Анониман18.10.14. 03:16

    Surutka je mnogo zdravija od samog sira i treba da je piju alkoholicari i osobe koje imaju problema sa jetrom. I tacno je da se surutkom preliva stari sir koji stoji u drvenim posudama. Sir mora stajati u nekoj tecnosti a to je ustvari slana surutka. Pozdrav iz Melburna

    ОдговориИзбриши
  12. Анониман15.4.15. 06:30

    Zdravo moze so ovoj recept da pravim posni sir i so koja mleko treba da se pravi

    ОдговориИзбриши
  13. Анониман29.6.15. 23:39

    Moze se i sa sirutkom praviti sir i bude fenomenalan.Ide na 5l mlijeka 1l sirutke.A pravi se kao sa sircetom

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Blog otvorenog ♥

Популарни постови