Jaja farbana prirodom :)



Prirodno farbana jaja
Ove godine sam rešila da jaja ofarbam prirodnim bojama - pa kako ispadnu. I mogu vam reći da sam baš zadovoljna. Neke boje nisu baš intenzivne ali važno je da su sve zdrave, jer su potekle iz prirode. Sada ću vam opisati postupke za crvenu, plavu zelenu i žutu boju.
Crvena boja:
Za crvenu boju sam koristila cveklu. Jednu cveklu od oko 300 gr sam oljuštila i iseckala u secku.

Zatim sam stavila u oko 1 1/2 l vode i 1 supenu kašiku sirćeta i 1 kašiku soli. To se sve prokuva oko 10 min. Zatim se ocedi.

 A da propustila sam da kažem da jaja kuvate posebno u većoj šerpi oko 10 min. Treba da je dovoljno vode za oko 8-10 jaja. Prethodno možete da pričvrstite neke listiće od biljaka pomoću starog unihopa i vežete koncem.

E sad ta jaja ja polako vadim iz veće šerpe i spustam u posudu sa oceđenom vodom od cvekle. Ostaviti tu preko noći. ili oko 10 sati. I evo rezultata:
Crvena jaja u cvekli

Plava boja: 
Za plavu boju sam koristila plavi kupus. I baš su ispala intenzivno plava. Ja sam uzela manju glavicu kupusa i podelila je na pola. Prvu polovinu sam nasekla na komadiće a možete i da narendate ako želite i prelila sam sa oko 2 lit vode i naravno kašika sirćeta i soli.

 E sad kad kupus zavri ostavite ga da krčka još 10-15 min smanjite vatru. Sada kad ga sklonite sa vatre ocedite i u tu oceđenu vodu spustati ona kuvana jaja stanu oko 8-10 kom ostaviti ih oko 10 sati ili preko noći da stoje u vodi. I evo rezultata za plava jaja: 
 
Plava jaja u kupusu

Zelena jaja:
Sada uzmete onu preostalu polovinu glavice kupusa i ponovite postupak kao za plava jaja. Kada ocedite kupus onda u tu vodu kad se prohladi dodate 1 kašičicu sode bikarbone.

 Spustite jaja u tu vodu isto je količina za oko 8-10 jaja i ostavite preko noći. Ova boja je ispala najsvetlija, možda sam trebala duže da kuvam kupus ili su jaja trebala biti svetlija neznam. Uostalom evo rezultata:
Zelena jaja u kupusu i sodi


Žuta jaja:
Za žuta jaja sam koristila kurkumu. Prvo sipati vodu oko 2 llit u šerpu i kad provri dodati dve pune kašike kurkume (imata na merenje u prodavnicama zdrave hrane) i dobro promešati da se rastopi.

 Zatim naravno dodati sirće i so i staviti kuvana jaja da stoje oko 10 sati ili preko noći.  Dobila sam baš lepa žuta jaja, do sad nisam bojama uspevala da dobijem tako lepu žutu boju. Evo rezultata za žuta jaja: 
Žuta jaja u kurkumi


I konačno evo ih sva zajedno. 

Jaja farbana pirodom
Neke sam "obukla" zbog dečice da se raduju. Zrdava prirodom farbana jaja. SREĆAN USKRS SVIMA KOJI SLAVE!    





Коментари

Популарни постови