Žerbo torta novogodišnja!♥

Novogodišnja žerbo torta

Rešila ja da mi nova 2013. počne slatko i čokoladno. A kako će drugačije nego tortom. I kod mene evo pao čokoladni sneg, čokoladni je i Deda Mraz a jelke snežne!
Čokoladni deda mraz

To je da razbijem maler ove 13 god, ko veruje u malere :) ja se naravno samo šalim. Svim čitaocima mog bloga želim SREĆNU ZDRAVU I VESELU OVU 2013!
Pa da pređemo na tortu. Jedna od "jačih" mislim ukusnijih torta koju obožavam je žerbo. Jeste da je malo komplikovana za pravljenje ali isplati se trud na kraju. Nju je najbolje praviti zimi jer se slojevi brže hlade. A evo potrebnog materijala:
  • 15 belanca
  • 15 kašika prah šećera
  • 300 gr mlevenih oraha
  • 3 kašike brašna
  • 350 gr šećera - zapreliv
  • 200 gr čokolade - za preliv
  • fil 15 žumanca
  • 15 kašika šećera
  • 7 kašika jake turske kafe
  • 250 gr putera
  • 100 gr čokolade
Prave se tri korice. Neko muti celu smesu pa peče 3 korice ali ja više volim posebno. Dakle umutiti 5 belanca, 5 kašika prah šećera u šne pa dodati 1 kašiku brašna i onda varjačom polako umešati 100 gr mlevenih oraha.


Tako ispeći tri kore na 150 stepeni oko 15-20 min. Rastopiti zatim na laganoj vatri  350 gr šećera da bude tečan i karamel boje pa brzo preliti i razvući preko svake kore.

Samo pazite veoma se brzo steže i vreo je do besvesti nemojte da vam slučajno kapne po ruci opekotine su tu. Nego da vas ne plašim samo brzo razvucite po kori i to je to. Kad se stegne rastopiti čokoladu 200 gr i preliti preko toga naravno preko svake kore.

 Kad se i to stegne spremni smo za fil. Umutiti žumanca sa šećerom pa to skuvati na pari. To možete i ovako kao ja u tepsiju sipate vodu 1/3 pa stavite trulex krpu na dno i onda u to šerpu sa žumancima. Naravno morate stalno mešati i kad se malo zgusne dodati u to 7 kašika jake skuvane i proceđene kafe.


Kad se fil zgusne ohladiti ga pa pomešati sa umućenim puterom. Time filovati koru pa fil i koru fil

 a za spolja i odozgo ostaviti malo fila (koliko pricnite da će vam trebati) i u to dodajte otopljenih 100 gr čokolade. Premažite i ukrasite po želji. Torta je extra krckava i ukusna a evo i preseka!

Žerbo torta ♥

Коментари

  1. Veco, ovo je i moja omiljena torta, odavno je nisam pravila, jeste da ima posla, kao što kažeš, ali se isplati, jer je izuzetno ukusna. Super si je ukrasila. Srećna ti Nova godina, tebi i tvojoj porodici od ♥ želim sve najbolje...

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман15.2.13. 09:16

    Ne znam kako mi je ovako nesto promaklo, sigurna sam da bi mi se dopalo! Ako bi se pravilo od pola mere (ili, recimo, 9 jaja i sve ostalo srazmerno), da li bi bila previse mala?
    Jelena

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jelena,pa torta nije mnogo velika, veruj mi zažalićeš ako praviš manju :) kod mene uvek nestane začas jer je vrlo ukusna.Pleh je veličine 40 x 24

      Избриши
  3. Анониман19.2.13. 09:19

    Hvala. Da je ukusna videla sam cim sam procitala recept. Ali nikda nisam pravila torte od tako puno jaja! Probacu da smanjim na 9 (i ostalo)...mogu da zamislim kako krcka kad se zagrize! Pretpostavljam da sloj cokoladne glazure preko karamela sprecava da karamel omeksa i otopi se!
    Jelena

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман6.12.13. 07:23

    Veoma jasan recept,spremiću je za praznike.Pozdravljam

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман6.12.13. 07:24

    Recept je veoma precizan,spremiću je za praznike.Pozdravljam

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Blog otvorenog ♥

Популарни постови