Blog za sve one koji ponekad kuvaju "srcem"!

Ja nisam profesionalna kuvarica ali ponekad volim da kuvam i pravim slatkiše. Ovde delim sa vama neke moje uspele pokušaje.

Creative Commons лиценца
Ово дело је лиценцирано под условима лиценцеCreative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија.

недеља, 09. август 2015.

Mekice ili mekike ko na vašaru :)

Mekica, mekike

Evo ja pravila domaće mekike. I mogu vam reći da su odlične. Mogu poslužiti za doručak ili kao užina. Od mazerijala vam je potrebno
  • 800 gr brašna
  • 600 ml vode mlake
  • 1 supena kašika suvog kvasca
  • 1 kašičica šećera 
  • 2 kašičice (kafene) soli
Potopiti kvasac sa šećerom i 1 kašikom brašna i malo mlake vode da nadođe. Sipati kvasac u brašno i zamesiti testo sa vodom. Treba da bude ređe nego za hleba. Ostaviti na toplom da nadođe oko pola sata. Sada pripremiti šerpicu za prženje i u nju uliti mast ili ulje. Najbolje je pomešati. Ja sam pržila u šerpici od 1 litra i zato su mi ispale manje. Staviti masnoću do 1/3 šerpice. Zagrejati dobro.
I sada najbitnije kod mekika je da se testo uzima uz samu ivicu posude i nikako iz sredine. I to kada počnete da uzimate testo sa jednog kraja uzimate posle ukrug pored posude ali uvek uz ivicu. To je caka da lepo narastu i budu dobre.
Možete ih poslužiti sa sirom i maslinama kao ja kao slane ili sa šećerom kao slatke ili već po želji. Prijatno!

1 коментар:

  1. Oduvek sam volela one mekike sa kioska pijace, tako dobro mirišu. Ove tvoje me podsećaju na njih, mada ih pravim slično. Mislim da je caka u velikoj količini zamešenog testa i dubookoj masnoći za prženje...

    ОдговориИзбриши

Blog otvorenog ♥