Čipkasta točak torta ;)



Točak torta
Evo odavno imam želju da odradim ovu točak tortu. Sada mi se pružila prilika za tetka Rankinu slavu. Odradila sam je i uradila čipku odozgo. Evo i recepta.
Potrebnio je:
  • za okruglu crnu koru (pleh prečnika 24 cm), kašike su supene
  • 4jaja
  • 4 kašika šećera
  • 4 kašika brašna
  • 1/2 praška za pecivo
  • 3 kašike kakao
Penasto umutiti belanca sa šećerom, polako mutiti i dodavati jedno po jedno žumance, zatim polako dodatri brašno pomešano sa kakaom i praškom za pecivo. Ispeći koru u okruglom kalupu ili tepsiji br 24. Kad se ohladi podeliti je na dva dela da se dobiju dve kore.



Beli fil:
  • 500 ml mleka
  • 5 kašika gustina
  • 5 kašika šećera
  • 125 gr maslaca
Od mleka odvadimo 100 ml da razmutimo gustin a ostatak mleka stavimo da zavri i onda sipamo razmućen gustin i skuvamo kašicu. Kad se ohladi, umutiti maslac pa pomešati sa filom. Fil ide u maslac. Sjediniti dobro.


Žute kore: (2 kom)
  • za ovu veličinu potrebne su dve ovakve kore ovo je mera za jednu.( Pleh 34 x 40)
6 jaja
6 kašika šećera
6 kašika brašna
1/2 praška za pecivo i
malo rendane kore od limuna

Penasto umutiti belanca sa šećerom, zatim dodavati polako po jedno žumance i mutiti, dodati zatim brašno sa praškom za pecivo i narendati koru od 1/2 limuna. Peći u četvrtastom plehu. Kad je kora pečena i izvađena iz pleha izravnajte je malo sa strane po 1 cm pa isecite 4 kaiševa širine po 8 cm. Znači od dve kore treba da imate 8 kaiševa.

Tamni -crveni fil :
  • 600 ml vode
  • 200 gr šećera
  • 2 pudinga od vanile
  • 150 gr voća po želji ( ja sam stavila smrznute višnje, ali sam ih dok su još mrzle iseckala malo u blenderu).
Ukuvati šećer i voće u vodi 5-6 min pa onda dodati puding i mešati da zgusne. Ohladiti.

Sada filovati ovako:

Staviti prvo okruglu braon koru pa premazati belim filom, zatim uteti jedan kaiš premazati crvenim filom i uviti u rolnicu i staviti na sredinu kore.


 Sada motati sledeći kaiš i nastaviti motanje tamo gde je prethodni završen i tako dok ne istrošite 8 kaiševa. zatim odozgo ponovo premažite beli fil.

Sada stavite drugi deo odnosno drugu tamnu okruglu koru. Okolo premažite belim filom. Odozgo i okolo možete staviti šlag ili kao ja odozgo prelijte čokoladom a okolo urasite šlagom.
Ja sam odozgo preko čokolade crtala čipku  :D


Коментари

  1. Čipka me je oduševila, stvarno treba strpljenja da je uradiš. Videla sam ovakve i slične čipke na netu. Bravo!

    ОдговориИзбриши
  2. Predivno izgleda. Narocito mi se svidja ukras u vidu cipke. Prelijepo!

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Blog otvorenog ♥

Популарни постови