Jošta kolač :)

Jošta kolač

E evo sada kolač od vrlo neobičnog voća. Pravo da vam kažem i ja sam prvi put čula za njega. Htela sam da napravim neki voćni kolač sa višnjom ali nisam imala višnju.
Komšija koji živi pored mene inače se poznat po uzgajanju svakakvih retkih vrsta žbunova ili voća kao što su: godži bobice, aronija, jošta, ogrozdi i sl. Epa on mi je ponudio da uzmem joštu kaže slična je višnji manje više. Imao je jednu kutijicu u zamrzivaču. I ja reših da probam :) Naravno prvo sam probala plodove kad su se odmrzli i utvrdila sam da su o.k.. Podsećaju na višnju ali nisu toliko kiseli. Onda sam naravno izguglala da vidim šta je to jošta. I našla sam da je hibrid  crne ribizle i ogrozda. Uostalom evo vam link pa pogledajte ukoliko vas interesuje ovde . A evo kako sam napravila moj voćni kolač.
P.S. deci sam rekla da je od višanja i dobro je prošao jer da sam pomenula  joštu odmah bi počeli sa pitanjima tipa: šta ti je sad to? odakle ti? neću to da jedem i sl. Znači idemo:
  • 6 jaja
  • 400 gr šećera
  • 250 ml ulja
  • 1 prašak za pecivo
  • 400 gr brašna
  • 1 vanilin šećer
  • a za fil
  • oko 400 gr jošte
  • 4-5 kašika šećera
  • 4-5 kašika griza
  • malo ekstrata ruma 
  • malo cimeta
  • i za preliv 100 gr čokolade i malo ulja za rastapanje -oko 1-2 kašike
Priprema: jaja i šećer, vanilu, umutiti, dodati ulje i brašno pomešano sa praškom za pecivo.

 Sada prvo stavite joštu u sud sa zagrejanim uljem da se malo prži, stavite 4-5 kašika šećerapa pržite 2-3 min. Ako je smrznuta kao kod mene onda malo duže 4-5 min.


Zatim stavite polovinu testa u pleh i stavite da se malo zapeče. U međuvremenu u fil dodajte 4-5 kašika griza i rum i cimet.

Onda izvadite malo zapečeno testo pa preko njega sipajte fil pa drugu polovinu testa.

Vratite u rertnu da se zapeče. Smanjite malo temperaturu da ne izgori. Kad je pečeno onda rastopiti čokoladu sa malo ulja i preliti preko. Reziltat je odličan.

Коментари

Популарни постови