Džem od šljiva - bez mešanja (iz rerne).




Evo mog recepta za džem. Otkad sam saznala za ovo pečenje u rerni skratilo mi je dosta muka sa džemom oko mešanja i prskanja itd.
Potrebna vam je samo što dublja šerpa da nebiste isprskali rernu. Ja imam onu duboku metalčevu od 10 lit i stvarno je za to odlična. U njoj kuvam 5 kg šljiva.  Dakle šljive prvo operite i očistite od koštica.

 A zatim ja sam moje samljela u secku samo nekoliko seekundi i brzo ide. Treba da budu 5 kg očišćenih šljiva i u to ide 3 kg šećera (odn 600 gr na 1 kg) mada može i manje jer zavisi koliko su šljive slatke.

Samlevene šljive pospite šećerom promešajte i stavite u rernu na 200 stepeni  oko 1/2 do 2 sata. Treba da uvri oko dva prsta-da se smanji.

Onda izvadite džem i dobro izmešajte pa sipajte 1 kašiku rum ekstrata i izmešajte. Za to vreme tegle stavite u toplu rernu da se zagreju i u vruće tegle sipati vruć džem. Zatvoriti odmah i ostaviti da se postepeno ohlade. Ovakav džem može dugo da traje. Uživajte zimus u njemu!

Коментари

  1. Veco, lep ti je džem, mislim da je mnogo praktičnije spremati ga, tj. peći u rerni nego na šporetu, jer nije potrebno mešanje. Ja sam jednu turu kuvala sa šećerom na šporetu a jednu manju količinu(kako si već videla kod mene) bez imalo šećera. Taj ću ja više jesti...

    ОдговориИзбриши
  2. Mislim da je 600gr secera mnogo,po meni 300 gr je sasvim dovoljno.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман8.9.17. 10:39

    Upravo spremam dzem sa vasim receptom, i da li moze kada se ohladi da se opet umiksa da bi malo oni delovi od sljiva se umleli.Hvaal

    ОдговориИзбриши
  4. Naravno da moze miksanje ali ne da se mnogo ohladi zbog sterilizacije. Izvinite sto kasnim sa odgovorom. 😊

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Blog otvorenog ♥

Популарни постови